söndag 15 december 2013

Veckans grymma träning.


Fasiken, jag är nöjd med den gångna veckans träning! (Mina twitterföljare har säkert för länge sedan lessnat på zoolanderstilen på mina post-intervall-miner men är man en stolt träningsnarkoman så vill man dela med sig av glädjen, eller hur?)

Nä men skämt åsido.

Veckans träning bestod av:

- måndag: intervaller med VCK
- tisdag: skivstångpass på Friskis
- onsdag: fet promenad / vila
- torsdag: trappintervaller på Friskis
- fredag: brutal vila
- lördag (igår): distansspinning med VCK

(förra veckan såg ut på ungefär samma sätt)

Det jag är nöjd med är inte mängden träning - det hade egentligen inte skadat med minst ett renodlat styrkepass till - utan det faktum att kroppen äntligen börjar ta emot de större belastningarna på ett tacksamt, utvecklande sätt. Jag känner att jag tar i mer, att jag jobbar mer och mer med kroppen än med pannbenet och att jag helt enkelt blir bättre. En härlig känsla!

Jag har ju halvt om halvt lovat mig själv att försöka "nöjesträna" fram till nyår. Med detta menar jag inte att jag inte tar i och utvecklas och så, utan att jag testar lite olika "annorlunda" pass, kanske lite dans, lite IW, lite skojsiga gymupplägg och sånt. Med två mål. Dels att låta psyket vila lite ifrån renodlad cykling för att inte föräta mig på benmos och dels att stärka kroppens andra muskler som ju i slutändan också krävs för att klara av att ta i mer och mer. Jag är inte ensam om att göra så. Vissa väljer dock att avstå cykling/spinning helt men det klarar jag inte av. Men jag är nöjd med att jag lyckas slita mig ifrån trampandet ett-två gånger i veckan i alla fall.

2 kommentarer :

  1. Vad härligt att du är igång med träningen igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :) men jag har liksom inte haft uppehåll (förutom för halsflussen dårå för nå veckor sen), men nu känner jag att det börjar ge nya resultat. Kram!

      Radera