fredag 23 augusti 2013

Hjullöst elände.

Idag är en dag av cykelsorg :(

Även om rosen är min sportälskling så har jag ett så kallat vanligt liv också dvs. jobbar, handlar mat, hälsar på kompisar och sånt, ni vet. Och då är det inte rosen som är min arbetshäst förstås - utan en cykel som jag trott enbart jag har nytta av, dess skick och dess looks av att döma! (satans bekväm och stabil också, tar sig fram i alla, och då menar jag alla, terräng- och väderförhållanden)

Men.

Min älskade, året-om-användbara Biltema-tralla, med alla sina kvalitets- och bristande-skötsel-skavanker, med rostig kedja (som dessutom hoppat av), tippande korg, knappt någon luft kvar i däcken... Den är stulen! Bortrövad, bortforslad, kanske slängd i ån, kanske ligger i nåt dike...

Oavsett var den är så är den inte hos mig och det är väldigt, väldigt tråkigt. Hörrni tjuvar, vad ska ni med den till? Hoppas fan ni använder den som transportmedel. Fast känner jag Västerås rätt så ligger den någonstans nere på åbotten tillsammans med tiotals andra offer för meningslöst idioti. För er så är den bara en worthless piece of alu, men för mig så är det mitt huvudsakliga transportmedel (förutom mina ben då) - året om!

Blir jag tvungen att köpa en ny brukscykel så innebär det att jag tyvärr får vänta med att köpa nya glasögon (ekonomin tillåter nämligen inte inköp av både och)

Efter mobbing måste stöld ändå vara det fulaste och lägsta en människa kan göra mot en annan.

Har ni en gammal hoj som står och dammar i källarn, eller känner någon som har en sådan och är sugen på att bli av med den till rimligt lågt pris - tveka inte att hojta till.

Under tiden gråter jag lite tyst. Fanfanfan!

Om någon månad är det så här vackert på jobbets cykelparkering (tog bilden förra hösten)
Men där lär den nya cykeln knappast få stå längre! (ån med alla sina tiotals dränkta hojar syns i bakgrunden)

2 kommentarer :

  1. Mäh!
    Dumma dom. Så jävla onödigt.
    Hoppas den hittar hem igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :( Tyvärr så tror jag inte den, den ser ut precis som de tusentals andra Biltema-hojar för tusen spänn... Men kommer förstås att polisanmäla för det.

      Radera