måndag 11 mars 2013

Varde vårträning.

Hej hej.

Den här bloggen har fått alltför lite träningskärlek den här veckan. Men vad kan jag säga -förra veckanvar mest extrema mängder jobb (och jobbtänk utanför kontorstid, tänk om man fick betalt för det) samt ryggsmärta som gjorde att jag inte spann (spinnade? spinde?) en enda gång den här veckan (mot vanliga fyra gånger liksom). Istället lät jag kroppen vila från skidsäsongen och gick en hel del promenader, bland annat än till naprapaten som förhoppningsvis åstadkom underverk. Visst, lamt men jag tror på att kroppen kan behöva en sådan vecka ibland också.

Men nu är det dags.

Trots att termometern visar på -10 Celsius ute och jag frös käften av mig på cykelturen till jobbet imorse så är solens färg omisskänlig - det är vår.

Och det är 39 dagar kvar till flyget till Mallis och där vill jag inte vara sådär beige halvstark som jag känner mig nu.

Och alltså dags för mig att vakna ur vinterdvalan.

Nu kommer jag att satsa mycket mer på bål- och ryggstyrka än vad jag gjort tidigare. Det ska jag kombinera med viktnedgång. Alltså kommer maten from nu innehålla färre kolhydrater (märk att ordet färre som inte är lika med noll!).

Veckans målsättning planering är alltså:
  • Idag - lunchspinning/core
  • Imorgon tis - spinning distans
  • Ons - styrkejympa sedan motionsledarträff (som visserligen inte är fysisk övning men ändå inspiration)
  • Tors - vila (långpromenad till jobbet) och sen bowling och middag med jobbgänget (haha, bowling borde ju räknas som anti-träning!)
  • Fre - lunchspinning
  • Lör - långpass (aktiviteten beror på vädret)
Lägg på allt flyttpackande på det så tror jag inte att det kommer att bli speciellt mycket tid över till annat än mat dusch sömn haha. Men jag är pepp och har rivit av veckans första härliga spinningpass, fy va svettet rann! Chill med hjärtskärande svåra coreövningar sedan, känner mig pigg och kry och pepp!

Att ta plats i omklädningsrummet är en konst i sig. Jag kan allt om att sprida ut mig!

1 kommentar :

  1. Klokt att satsa på rygg och bål! Jag har liknande projekt, har ju lycktas bygga lite mer core under hösten/vintern och måste hålla det. Min rygg bråkar så fort jag slarvar (läs varenda cykelsäsong) tänker inte sitta på hojjen och svära över det i sommar. Så Hejja oss och våra ryggar;-)

    Föressten du kanske har nåt trevligt styrkeupplägg du kan dela med dig av??

    SvaraRadera