torsdag 10 januari 2013

Längdskrillex och leda

Skitdag.

Men två glädjande punkter på schemat idag!

Först en Välkommenkväll för såna som jag dvs. nybörjare inom långfärdsskridskor. Det är föreningen Långfärdsskridsko i Västerås som ordnar kvällen och jag ser fram emot att lära mig mer om utrustningen och hur gruppträningen går till! (och om isen förstås även om jag som gammal "lantis" / pimplare / hockeyrör-åkare / gått-genom-isen-en-gång-som-barn-men-överlevde-person anser mig kunna lite iaf). Jag har länge gått och suktat efter att börja med längdskrillex men inte riktigt tagit steget fullt ut med nu har min kära vän Grannen gått och pushat på mig lite och ja, nog fasiken ska jag få plats med en till vinterhobby! Speciellt med tanke på det sugiga skidläget här i Västmanland just nu.

Den andra glädjande punkten heter förstås Nadja som utgör the apple of my eye (bästis på vardagsspråk) och som kommer och sover över hos mig inatt. Nadja bor nämligen i Göteborg och transitar Västerås för att sedan åka och hälsa på sin mamma i Stockholm. Vi kommer inte att få många vakna timmar ihop - men hellre få vakna timmar med Nadja än många utan!

Annars, skitdag.

Hoppas ni är gladare! Tycker om er <3

Puss!

Cykelkatten - snart i en isvak nära dig!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar