onsdag 12 september 2012

Let's go hollandaise!


Hamnen i Rotterdam

Ljusschow i Rotterdam

En av Amsterdams otaliga kanaler

Amsterdam om natten

Wohoo! Vet ni vad?

Imorgon ska jag ut och resa igen!

Denna gång är det en weekendtrip med några (sisådär ett par hundra) kollegor till Rotterdam - Hollands näst största stad och granne till Amsterdam. Så det ska försöka hinnas med båda städerna. Önskar jag hade en systemkamera med mig... (har ju sålt min gamla och inte köpt nån ny än) Har varit i Amsterdam tidigare, men då var jag liten och minns mest de små söta rådjuren som betade utanför min och mammas hotellrum <3

Som den nerdiga ingenjören jag är ser jag förstås fram emot all den häftiga arkitekturen som utlovas (Rotterdam ska tydligen vara sådär futuristiskt och vitt och glasigt). Som den nerdiga cyklisten jag är så ser jag även fram emot alla eleganta Amsterdam-folks på (för mig) okända snygga cyklar, en och en annan snabb Rabobank-lirare och kanske nån cool cykelaffär? Kom med tips om ni har varit i Rotterdam / Amsterdam!

Även om det ska bli roligt att hänga med mina jobbfolks och dricka läsk och spela kula (för det är väl sånt man gör på konferensresor, eller hur? ;)) så vill jag inte vara ifrån cyklingen för länge. Så jag har gått och anmält mig till en längre stadscykeltur med guide & stuff på söndag...

...kl halv 9 på morgonen...

...efter en lördagskväll med läsk och kula...

...bad idea Katja ;)

---

Kom förresten på en idé till ett inlägg: "Mätta cyklisten - så cyklar du bäst bakis!". Ska vi köra den i nåt inlägg snart? Tips och personliga erfarenheter emottages!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar