torsdag 13 september 2012

Älskade pakethållare

Jag hör till den kategori cyklister som älskar min pakethållare. Och varför skulle jag inte det - cykelpakethållare är ju den främsta uppfinningen för oss som förutom träning vardagscyklar också!

Jag kan alltid transportera minst en kompis - om kompisen väger mindre än jag. Och vise versa! Även om farbror polisen inte är speciellt förtjusta i folks som skjutsar varann på pakethållare så tycker i alla fall jag att det är ett utmärkt, miljövänligt och faktiskt rätt så säkert sätt att transportera folks.

Jag kan egentligen transportera vad som helst annat än bara folks, till exempel:

  • små barn 
  • små hundar (katter går dock inte för sig, de små krakarna vill sällan finna sig i att sitta still och färdas utan ha en låda att mysa i)
  • matkassar
  • IKEA-möbler
  • blomkrukor
  • toapappersbalar
  • platta tv-apparater
  • badkrokodiler
  • och andra bra saker.
Ett utmärkt tillbehör till cykelpakethållaren är förresten såna här elastiska spännen som finns på Biltema (och säker Clas Ohlson också, men är inte helt hundra).


Med ett par såna i ryggan så vet du att du alltid kan få i princip vad som helst fast på din pakethållare. Imorse fäste jag till exempel min stora otympliga kabinväska i plast på pakethållaren. Och voilà - där kunde jag cykla den till jobbet utan problem!

Det finns helt enkelt inga nackdelar med pakethållare på en stadshoj. Det handlar bara om vilken du föredrar

fram

bak

eller både och?

1 kommentar :

  1. Pakethållaren är min bästa vän också! Fast inte när jag kör på fincykeln ;)

    SvaraRadera